Vitaliteit

De energie om te leven

De aanpak

Werken aan Vitaliteit is altijd een aanpak van én voor medewerkers.

Wat betekent Vitaliteit voor hen? Wat hebben zij nodig om ‘beter in hun vel te komen’?

De aanpak bestaat uit drie stappen:

  • Kennismaken met Vitaliteit
  • Invulling geven aan Vitaliteit
  • Aan de slag met Vitaliteit

Hoe dat eruit ziet?

Kennismaken met Vitaliteit doen we met inspirerende workshops waarin medewerkers een idee krijgen van wat Vitaliteit is, maar vooral het besef dat het hun plan wordt en van niemand anders.

Invulling geven aan Vitaliteit doen we met de Vitaliteitsscan met twee invalshoeken; ik als persoon en ik in mijn werk. Gevolgd door een persoonlijk gesprek met verdieping op de scan en handvat voor een persoonlijk plan.

En dan aan de slag met Vitaliteit met individuele en collectieve acties. Denk hierbij aan (persoonlijke) coaching, maar ook een ergonoom die op werkbezoek komt, samen sporten of een slaapexpert die meer komt vertellen over goede nachtrust.

Ook aan de slag?

Wat de klanten zeggen

Het feit dat je gezien wordt en het bedrijf je actief benadert om je beter in je vel te laten zitten is een reden om het (nog) meer naar je zin te hebben.

Rob van Luijn - projectleider

De waardering vanuit de medewerkers jegens de werkgever, Lithos, maakt me blij. Het is duidelijk dat het ons echt interesseert hoe het met de mensen gaat.

Tonny Gerritsen - algemeen directeur

Door de eerste workshop kreeg Vitaliteit een heel andere lading. Leuk om te zien hoe iedereen daar zo positief op reageerde!

Yvonne Bijvoet - commercieel medewerker

De mensen gingen sceptisch van start, maar na de workshops was dat compleet omgedraaid. Zowel individueel als collectief zijn er hele gave dingen ontstaan.

Peter Ruitenbeek - controller

Onze eigen doelstelling dat 10% van de mensen mee doet is ruim overtroffen. Meer dan de helft van de mensen doet nu mee. In het eerste jaar al! We zijn binnen het vooraf gestelde budget gebleven en hebben geen ‘nee’ hoeven verkopen aan medewerkers. Als MT hebben we heel weinig zelf hoeven doen, het liep als vanzelf. We kregen als management een verrassende terugkoppeling terug van hoe de mensen tegen Lithos aankijken.

Albert Kooistra - financieel directeur